Blog
Strzałka do przesuwania się po stronie. Tu znajdziesz programy edukacyjne z ćwiczeniami pamięci i koncentracji uwagi na zajęcia w szkole i w edukacji przedszkolnej Zamknij Czym jest Akademia EDU JUNIOR EDU UCZEŃ EDU Korzyści Rekomendacje Relacje z zajęć Programy na nagrody  Sklep Kontakt

Strzałka do przemieszczania się w górę strony. Tu znajdziesz programy edukacyjne, scenariusz lekcji i konspekt zajęć oraz nagrody motywujące dzieci do dalszej nauki i rozwoju
Strzałka do przemieszczania się w dół strony. Tu odnajdziesz programy edukacyjne, konspekt lekcji i scenariusz zajęć oraz nagrody, które motywują dzieci do dalszej nauki

Oni nam już zaufali – poznaj relacje z zajęć

Multimedialne pakiety do rozwoju pamięci, koncentracji i szybkiego czytania Akademia Umysłu® EDU są od lat wykorzystywane na zajęciach w przedszkolach, szkołach i poradniach specjalistycznych.

Poniżej prezentujemy doświadczenia osób, które mają za sobą praktykę w prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem naszych pakietów. Jesteśmy przekonani, iż zamieszczone relacje staną się dla Państwa źródłem inspiracji i nowych pomysłów na nowoczesne zajęcia oraz ułatwią podjęcie decyzji o wprowadzeniu na stałe do oferty Waszej placówki zajęć z wykorzystaniem Akademii Umysłu® EDU.

Jednocześnie gorąco zapraszamy wszystkich wychowawców do udziału w partnerskiej akcji dzielenia się własnymi doświadczeniami. Wszystkich chętnych prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@formsoft.pl

Katalog relacji z zajęć

Przedszkole miejskie nr 5 w Lesznie

Renata Szulc

10.10.2016

Gabinet Psychoterapii we Wrocławiu

Katarzyna Malcher

03.10.2016

Poradnia Psych. – Ped. w Polkowicach

Barbara Malinowska

26.09.2016

Zespół Szkół Prywatnych w Goleniowie

Anna Stańczak-Mańkowska

19.09.2016

Zespół Szkół w Księżym Dworze

Wiesława Kaszubska

12.09.2016

Gimnazjum Publiczne nr 1 w Grodkowie

Elżbieta Sarabon-Pałka, Ewa Łuciów

05.09.2016

Przedszkole w Grodzisku Maz.

Grażyna Gładysz

29-08-2016

Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Słowiku

Alicja Nyczaj-Matusiak

22-08-2016

Zespół Szkół Prywatnych „Szkolna 13” w Goleniowie

Anna Stańczak-Mańkowska

Akademia Umysłu® Uczeń EDU

Nazywam się Anna Stańczak-Mańkowska. Od 7 lat pracuję w Zespole Szkół Prywatnych „Szkolna 13” na stanowisku pedagoga szkolnego. W skład Zespołu Szkół wchodzi Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum. Na początku roku szkolnego 2013/2014 wspólnie z właścicielem szkoły oraz dyrektorem zastanawialiśmy się, w jaki sposób moglibyśmy urozmaicić ofertę szkoły. Wtedy właśnie zaproponowałam zajęcia z programem Akademia Umysłu® Uczeń EDU. Program jest realizowany już półtora roku i cieszy się wielkim powodzeniem wśród uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Uczniowie biorą udział w kursach całkowicie bezpłatnie.

Zajęcia Akademia Umysłu® Uczeń EDU od początku miały być realizowane jako lekcje dodatkowe. Ponieważ po ogłoszeniu naboru do pierwszej edycji było bardzo dużo chętnych, stworzyłam dwie dziesięcioosobowe grupy, z którymi spotykałam się raz w tygodniu. Pierwsza grupa – uczniowie klas II–IV, druga – uczniowie klas V–VI. Uczestnikami pierwszej edycji byli uczniowie zdolni, kwalifikowani przez wychowawców. W jednym roku odbywały się dwie edycje
po dwie grupy. Przed zakończeniem roku szkolnego najlepsi uczestnicy kursu brali udział w teście, wyłaniającym zwycięzców w danym roku: Mistrza koncentracji, Mega pamięć i Super umysł. Najlepsi uczniowie są nagradzani podczas tradycyjnej, corocznej, szkolnej imprezy: Dnia Wyróżnień.

Zajęcia Akademii Umysłu® Uczeń EDU są realizowane w sali komputerowej przy jednoczesnym użyciu tablicy multimedialnej (do demonstracji nowych zadań). Każdy uczeń ma swój komputer, na którym jest zalogowany. Każde spotkanie trwa 60 minut.

Od tego roku szkolnego do programu Akademii Umysłu® Uczeń EDU zostali włączeni uczniowie mający szczególne potrzeby edukacyjne. Są to głównie dzieci zdolne, ale niewykorzystujące swoich możliwości ze względu na problemy z koncentracją.

Uczniowie od początku byli bardzo zainteresowani nowością, tym bardziej, że zajęcia są realizowane przy pomocy komputerów. Na pierwszym spotkaniu dzieci zapoznały się z celem programu. Informowałam je,, że nie wszystkie ćwiczenia są „łatwe i przyjemne”, ale trzeba się bardzo starać, bo tylko wtedy przyniesie to pożądany efekt. Podczas każdego spotkania poza ćwiczeniami z komputerem, w celu uatrakcyjnienia zajęć, wprowadzałam ćwiczenia relaksacyjne, kinezjologiczne oraz pogadanki na temat pracy mózgu. Myślę, że duży nacisk na wzbudzenie motywacji i uświadomienie uczniom, jak dużo mogą zyskać, jest bardzo ważne w prowadzeniu takich zajęć.

Podczas prowadzenia kursów ściśle współpracuję z nauczycielami i wychowawcami uczniów. Otrzymuję od nich ważne dla mnie informacje na temat tego, jakie problemy uczniowie przejawiają, z czym sobie nie radzą. Na tej podstawie mogę łatwiej wspierać dzieci w pracy
z poszczególnymi ćwiczeniami, przewidzieć trudności. Podobne wskazówki w temacie: jakiego typu zadania należy realizować, aby zapobiec trudnościom szkolnym, otrzymują ode mnie nauczyciele oraz wychowawcy.

Przed rozpoczęciem pracy z pakietem miałam pewne obawy o to, w jaki sposób będzie przebiegać realizacja. Nie byłam pewna, czy taka oferta znajdzie chętnych odbiorców. Okazało się, że Akademia Umysłu® Uczeń EDU jest w szkole bardzo popularna. Szczególnie rodzice bardzo zabiegają o zapisanie ich dzieci na te zajęcia, tak, że w niektórych przypadkach trzeba było wybrać drogę losowania. Od początku jednak jasne było dla mnie to, że muszę znaleźć jakieś sposoby motywowania uczniów. Poza motywacją poprawy funkcjonowania swojego umysłu
i szansy na nagrodę podczas Dnia Wyróżnień, dobrym pomysłem było wprowadzenie krótkich rozmów o funkcjonowaniu naszego mózgu. Są to ciekawostki, wskazówki, demonstracje. Dzieci polubiły również ćwiczenia relaksacyjne oraz ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej (leniwe ósemki, wszelkie ruchy naprzemienne).

Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że wprowadzenie zajęć Akademia Umysłu® Uczeń EDU w naszej szkole to był doskonały pomysł. Oferta ta wyróżnia nas na mapie okolicznych szkół. Zwykle bowiem tego typu zajęcia są drogie i oferowane tylko w większych miastach. U nas uczniowie korzystają z metod rozwoju umysłowego zawartego w programie, zupełnie za darmo, na miejscu w swojej szkole.

Jeśli miałabym oceniać efektywność pakietu to oczywiście podstawowym celem jest rozwój funkcjonowania poznawczego uczniów, który na podstawie zarówno moich obserwacji, jak
i nauczycieli oraz wychowawców zostaje osiągnięty. Nie zawsze oczywiście jest tak samo w przypadku różnych uczniów. Zdarza się, że dzieci potrafią osiągnąć maksymalne skupienie
i wytrzymać przez wszystkie ćwiczenia. Niektóre dzieci łatwo się rozpraszają i w takim przypadku efekt jest mniejszy. Na podstawie pomiarów widać te różnice, jeśli chodzi o poszczególnych uczniów. Z całą pewnością w każdym jednak przypadku pozytywne zmiany są osiągane.

Innym ważnym pozytywnym efektem korzystania z programu jest to, co zaobserwowałam podczas zajęć z uczniami zdolnymi. Podczas mojej pracy pedagoga szkolnego zauważyłam, że ci uczniowie często są znudzeni programami realizowanymi podczas lekcji. Treści przekazywane w szkole są dla nich często już znane, zadania zbyt łatwe. Okazuje się, że to, co oferuje Akademia Umysłu® Uczeń EDU jest dla nich tak potrzebnym wyzwaniem. Dziesięć tygodni zajęć to czas, kiedy mogą się wykazać, poznać swoje możliwości, zmierzyć z trudnościami. Często po skończonym kursie pytają, czy będą mogli uczestniczyć jeszcze w kolejnych edycjach.

Jeśli chodzi o ulubione ćwiczenia to uczniowie chętnie wykonują zadania, w których pojawia się animacja lub obrazki, np. Poszukiwany, Lista zakupów, Rejestracje, Pod mikroskopem; ćwiczenia typu Memo, np. Połącz pary czy Znikające puzzle. Mniej lubią zadania rozwijające pamięć krótkotrwałą, np. Zapamiętaj znaki.