Strzałka do przesuwania się po stronie. Tu znajdziesz programy edukacyjne z ćwiczeniami pamięci i koncentracji uwagi na zajęcia w szkole i w edukacji przedszkolnej Zamknij Czym jest Akademia EDU Pobierz lekcje próbne JUNIOR EDU UCZEŃ EDU Relacje z zajęć Sklep Kontakt

Oni nam już zaufali – poznaj relacje z zajęć

Multimedialne pakiety do rozwoju pamięci, koncentracji i szybkiego czytania Akademia Umysłu® EDU są od lat wykorzystywane na zajęciach w przedszkolach, szkołach i poradniach specjalistycznych.

Poniżej prezentujemy doświadczenia osób, które mają za sobą praktykę w prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem naszych pakietów. Jesteśmy przekonani, iż zamieszczone relacje staną się dla Państwa źródłem inspiracji i nowych pomysłów na nowoczesne zajęcia oraz ułatwią podjęcie decyzji o wprowadzeniu na stałe do oferty Waszej placówki zajęć z wykorzystaniem Akademii Umysłu® EDU.

Jednocześnie gorąco zapraszamy wszystkich wychowawców do udziału w partnerskiej akcji dzielenia się własnymi doświadczeniami. Wszystkich chętnych prosimy o kontakt mailowy na adres: marketing@formsoft.pl

Katalog relacji z zajęć

Przedszkole miejskie nr 5 w Lesznie

Renata Szulc

Gabinet Psychoterapii we Wrocławiu

Katarzyna Malcher

Poradnia Psych. – Ped. w Polkowicach

Barbara Malinowska

Zespół Szkół Prywatnych w Goleniowie

Anna Stańczak-Mańkowska

Zespół Szkół w Księżym Dworze

Wiesława Kaszubska

Gimnazjum Publiczne nr 1 w Grodkowie

Elżbieta Sarabon-Pałka, Ewa Łuciów

Przedszkole w Grodzisku Maz.

Grażyna Gładysz

Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Słowiku

Alicja Nyczaj-Matusiak

Gabinet Psychoterapii we Wrocławiu

Katarzyna Malcher

Opracowanie pakietu Akademia Umysłu® Uczeń EDU na potrzeby terapii funkcji poznawczych.

Terapia neuropsychologiczna/terapia funkcji poznawczych jest procesem polegającym na usprawnianiu osłabionych – w wyniku uszkodzeń, chorób lub dysfunkcji mózgu – funkcji psychicznych. Celem terapii neuropsychologicznej jest poprawa funkcji poznawczych, a co za tym idzie, poprawa funkcjonowania osoby w jej naturalnym środowisku (w rodzinie, pracy, domu).

Interwencje terapeutyczne opierają się na dwóch głównych podejściach:

  1. kompensacyjnym, nastawionym na zmianę zachowania poprzez omijanie (kompensację) utraconej funkcji;
  2. naprawczym, polegającym na dążeniu do odbudowy lub poprawy zaburzonej funkcji. Korzystanie
    z ćwiczeń stymulujących określone funkcje poznawcze jest metodą terapii opartą na podejściu naprawczym.

Ćwiczenia zebrane w pakiecie Akademia Umysłu® Uczeń EDU mogą mieć zastosowanie w terapii funkcji poznawczych obejmujących: uwagę, pamięć, funkcje wzrokowo-przestrzenne oraz funkcje wykonawcze.

Wybrane ćwiczenia mogą być stosowane u osób dorosłych, u których:

  • poziom sprawności poznawczej jest obniżony i wiąże się z procesem naturalnego, fizjologicznego starzenia się mózgu;
  • stwierdzono dysfunkcje poznawcze, będące następstwem urazów czaszkowo- mózgowych lub uszkodzeń mózgu o innej etiologii (zaburzenia krążenia mózgowego, inne choroby układowe, w przebiegu których współwystępują dysfunkcje ośrodkowego układu nerwowego);
  • stwierdzono postępującą chorobę ośrodkowego układu nerwowego, chorobę otępienną, przy czym ich sprawność poznawcza (określona wynikiem przeprowadzonej wcześniej diagnozy neuropsychologicznej) osiąga poziom łagodnych zaburzeń procesów poznawczych lub poziom łagodnej demencji. Terapia neuropsychologiczna u tych osób nastawiona jest głównie na stymulowanie i podtrzymywanie danej funkcji oraz spowalnianie tempa jej osłabiania się.

Przed rozpoczęciem terapii funkcji poznawczych należy przeprowadzić dokładną diagnostykę
i ocenę neuropsychologiczną – określić mocne strony i zasoby poznawcze,zakres i stopień deficytów. Wyniki badania neuropsychologicznego pozwolą na dobór odpowiednich metod usprawniających osłabione/zaburzone funkcje.

Terapia powinna obejmować:

  • stopniowanie poziomu trudności, począwszy od zadań łatwiejszych do trudniejszych (dostosowywanie poziomu trudności umożliwia profil użytkownika),
  • określenie częstości i czasu trwania ćwiczeń,
  • monitorowanie zmian/poprawy w procesie terapeutycznym,
  • ocenę efektywności terapii w neuropsychologicznym badaniu kontrolnym oraz diagnozie ekologicznej (ocenie poziomu sprawności osoby w jej naturalnym, codziennym otoczeniu).

Korzystając z ćwiczeń w celach terapii neuropsychologicznej zaleca się stosowanie profilu użytkownika – dopasowanego do indywidualnego poziomu sprawności poznawczej
i odpowiednio modyfikowanego w procesie terapii
.

W przypadku trudności z dostosowaniem odpowiednich parametrów Trybu użytkownika,
w TABELACH poniżej uwzględniono zalecane dostępne poziomy ćwiczeń.

Pobierz PDF >

Jeszcze Cię nie przekonaliśmy?
Pobierz BEZPŁATNE lekcje próbne