Rekomendacje od ekspertów to kluczowy element w wyborze programów. Oni testowali i znają programy z serii Akademia Umysłu®. Zobacz recenzje, które mogą pomóc Ci podjąć świadomą decyzję dotyczącą wyboru programu edukacyjnego. Akademia Umysłu® oferuje szeroki zakres programów, które zostały docenione przez ekspertów. Przejrzyj ich opinie, aby dowiedzieć się więcej o jakości i skuteczności tych programów.
dr Anna M. Ziółkowska
Instytut Psychologii Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
dr Anna M. Ziółkowska
Instytut Psychologii Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
Sławomir Trusz
Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytet Pedagogiki w Krakowie
Ewa Iskierka-Kasperek, psycholog
Poradnia Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Krakowie
dr Dorota Chmielewska-Łuczak
Zakład Psychologii Rozwoju Instytut Psychologii Uniwersytet Wrocławski
”
dr Anna M. Ziółkowska
Instytut Psychologii Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
Moduł „Lato” stanowi drugą część programów edukacyjnych z serii „Akademia Umysłu JUNIOR”, przeznaczonych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Podobnie jak poprzedni moduł „Zima”, program obejmuje 20 ćwiczeń, których celem jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dziecka w zakresie procesów poznawczych, takich jak: spostrzeganie, uwaga, pamięć, wyobraźnia oraz myślenie. Jednak mimo zbieżnych celów, obie części programów różnią się sposobem ich realizacji. Recenzowana część „Lato” nie jest, więc tylko powtórką modułu „Zima” o zmienionej tematyce i szacie graficznej, ale stanowi jego pełnowartościową kontynuację.
Dużym atutem programu „Akademia Umysłu JUNIOR – Lato” jest wysoki stopień zróżnicowania poszczególnych zadań, które nastawione są zarówno na stymulowanie rozwoju podstawowych umiejętności, które dopiero pojawiają się u dzieci w okresie między 6 a 11 rokiem życia, jak i doskonalenie wybranych, bardziej specyficznych zdolności poznawczych, a także poszerzanie wiedzy o świecie. Do tych pierwszych zaliczyć można na przykład ćwiczenia uczące seriacji, czyli porządkowania bodźców na danym wymiarze ilościowym. Umiejętność ta jest niezbędna dziecku do rozumienia relacji występujących między różnymi przedmiotami. Drugą grupę stanowią zadania skoncentrowane, między innymi na usprawnianiu procesu spostrzegania, koncentracji uwagi oraz zdolności zapamiętywania. Zadania poszerzające wiedzę o świecie obejmują z kolei takie ćwiczenia, w których, poza doskonaleniem określonej zdolności poznawczej, „przemycono” dodatkowo jakieś informacje, na przykład na temat rodzajów zbóż lub gatunków kwiatów. Taki bogaty zestaw zadań tworzących pakiet „Akademia Umysłu JUNIOR – Lato” niewątpliwie znacznie rozszerza spektrum odbiorców programu. Moduł „Lato” może być wykorzystywany przez dzieci z trudnościami w nauce, pomagając im przezwyciężyć braki, poprzez stymulowanie rozwoju określonych umiejętności. Będzie jednak również skuteczną pomocą naukową dla dzieci wybitnie uzdolnionych, które dzięki pakietowi „Akademia Umysłu JUNIOR – Lato” mogą doskonalić wybrane zdolności poznawcze.
Warto również podkreślić przykuwającą uwagę szatę graficzną oraz efekty dźwiękowe wykorzystane w programie. Delikatne, pastelowe kolory, starannie dopracowane rysunki i animacje, miły głos przewodnika programu oraz tło muzyczne budzą pozytywne emocje, tworząc miły i spokojny nastrój, który niewątpliwie sprzyja doskonaleniu zdolności intelektualnych. Program „Akademia Umysłu JUNIOR – Lato” kształtując poszczególne umiejętności niezbędne w procesie uczenia się jest wart polecenia wszystkim osobom, które są zainteresowane usprawnianiem procesu kształcenia dzieci i zdają sobie sprawę, że skuteczną edukację należy rozpoczynać od nauczenia dzieci, jak się uczyć.