Strzałka do przesuwania się po stronie. Tu znajdziesz programy edukacyjne z ćwiczeniami pamięci i koncentracji uwagi na zajęcia w szkole i w edukacji przedszkolnej Zamknij Czym jest Akademia EDU Pobierz lekcje próbne JUNIOR EDU UCZEŃ EDU Relacje z zajęć Rekomendacje Sklep Kontakt

Oni testowali nasze programy - zobacz opinie ekspertów

Rekomendacje od ekspertów to kluczowy element w wyborze programów. Oni testowali i znają programy z serii Akademia Umysłu®. Zobacz recenzje, które mogą pomóc Ci podjąć świadomą decyzję dotyczącą wyboru programu edukacyjnego. Akademia Umysłu® oferuje szeroki zakres programów, które zostały docenione przez ekspertów. Przejrzyj ich opinie, aby dowiedzieć się więcej o jakości i skuteczności tych programów.

Rekomendacje programów Akademia Umysłu®

dr Anna M. Ziółkowska
Instytut Psychologii Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy w Poznaniu

Recenzja serii programów Akademia Umysłu® JUNIOR

dr Anna M. Ziółkowska
Instytut Psychologii Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy w Poznaniu

Recenzja programu: Akademia Umysłu® JUNIOR – część: Lato

Sławomir Trusz
Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytet Pedagogiki w Krakowie

Recenzja programu: Akademia Umysłu® JUNIOR

Ewa Iskierka-Kasperek, psycholog
Poradnia Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Krakowie

Recenzja programu Akademia Umysłu® JUNIOR – część: Jesień

dr Dorota Chmielewska-Łuczak
Zakład Psychologii Rozwoju Instytut Psychologii Uniwersytet Wrocławski

Akademia Umysłu® Koncentracja

dr Dorota Chmielewska-Łuczak
Zakład Psychologii Rozwoju Instytut Psychologii Uniwersytet Wrocławski

Recenzja programu Akademia Umysłu® Pamięć

dr Przemysław Bąbel
Uniwersytet Jagielloński Instytut Psychologii Zakład Psychologii Ogólnej

Recenzja programów Pamięć, Koncentracja i Szybkie czytanie z serii Akademia Umysłu®

dr Dorota Chmielewska- Łuczak

Zakład Psychologii Rozwoju Instytut Psychologii Uniwersytet Wrocławski

Recenzja programu Akademia Umysłu®Koncentracja

Ten program ma wszelkie szanse, aby stać się przebojem na rynku programów edukacyjnych. Dlaczego? Ponieważ jest bardzo dobrym przykładem tego, że dobrze opracowany pomysł, przyjazny interface, jasna, prosta i przejrzysta forma, dobra estetyka mogą z powodzeniem konkurować z zaawansowanymi technologicznie (a jednocześnie wymagającymi wobec sprzętu) i skomplikowanymi grami o zaangażowanie użytkownika w równym wieku i na różnym poziomie zaawansowania w swobodzie posługiwania się komputerem. Ćwiczenia tu proponowane wywołują żywe emocje, dają szansę doświadczenia prawdziwego sukcesu jakim jest przekroczenie swoich dotychczasowych możliwości.

Program można polecać zarówno dzieciom, młodzieży jak i dorosłym, dzieci przyciągnie element rywalizacji, sprawdzania się, wyzwanie, dorośli mogą podnieść poziom swoich możliwości, przygotować własny umysł do mierzenia się z zadaniami do tej pory przekraczającymi jego możliwości. Przygotowaniem do wykonywania zadań jest „Rozgrzewka” — ćwiczenie bardzo przydatne, gdyż podnosi sprawność mięśni poruszających gałkami ocznymi. Ruch oczu przeciwdziała zmęczeniu przy pracy, podnosi efektywność czytania.

Prezentowane zadania koncentrują się w przeważającej części na utrzymaniu gotowości do odbierania bodźców ze świata zewnętrznego a także ich efektywnego zagospodarowywania, analizowania, wyodrębnianiu istotnych elementów z pola percepcyjnego i tłumieniu elementów nieistotnych (koncentracja uwagi); odpowiednim zorganizowaniu przebiegu danej czynności psychicznej, dbaniu o to aby uboczne procesy go nie zakłócały; zdolności zaangażowania się w analizę danego bodźca i umiejętność oderwania się od jednego bodźca i skupieniu się na innym. Ćwiczeniem, które temu służy jest „Piętnastka” — pozwala na wybór własnej najbardziej efektywnej strategii, wymaga zdolności abstrahowania i koncentrowania się tylko na jednym elemencie (tu np. kolejna liczba), koncentracja zakłada więc odcięcie się od bodźców rozpraszających (tu np. ilustracja).

Rozpoznawanie, wychwytywanie bodźca, abstrahowanie i wyodrębnianie figury od tła stymulują ćwiczenia „Skreślanka”, „Dwie grupy”, „Ile widzisz?”, „Kształty”.

Poza ćwiczeniem uwagi, mamy tu do czynienia z zadaniami stymulującymi pamięć, zwłaszcza pamięć roboczą (przechowującą przez krótki okres biernie informacje, ale również przestrzeń robocza (Baars), w której dokonuje się świadome przetwarzanie informacji), najlepszym tego przykładem jest zadanie „Znikające Puzzle” — bardzo atrakcyjne ćwiczenie (bazą puzzli są urokliwe zdjęcia, które nie nudzą), ćwiczenie odwołuje się do pamięci wzrokowej, uwzględnia aspekt przestrzenny — element obrazu musi być dopasowany w odpowiednim miejscu w całości.

Ćwiczenie angażujące zarówno pamięć jak i zdolność dedukcji to „Kombinator” — użytkownicy starsi nieco będą mile zaskoczeni, gdyż ćwiczenie to jest wersją elektroniczną dawnej znanej i lubianej gry. Pamięć i postrzeganie są stymulowane w ćwiczeniu „Co Nowego?”.

Duża część zadań koncentruje się na poprawianiu szybkości wykonywania zadań arytmetycznych („Figura Arytmetyczna”, „Krzyż”, „Rejestracje” — tu dodatkowym atutem jest ciekawy pomysł.

Ćwiczenia przyczyniają się do uaktywnienia strategii opartych na percepcji i kodowaniu bodźców bez analizowania ich znaczenia. Widać to na przykład w zadaniach: „Abecadło”, „Kości” — bardzo istotne jest opracowanie strategii ułatwiającej szybkie liczenie (np. segregowanie w zbiory z uwzględnieniem jednego z nich jako poziom odniesienia). Podsuwa konieczność wypróbowywania ekonomicznych strategii, kreatywności i plastyczności.

Jeszcze Cię nie przekonaliśmy?
Pobierz BEZPŁATNE lekcje próbne